Curatescape 컨텐츠 레이아웃 가이드

edited July 2016 in Curatescape
Curatescape의 가장 큰 특징은 위치기반으로 기록물을 보여주는 방식입니다.
각 장소가 스토리가 되고, 여러 스토리를 주제로 묶어 투어를 구성하게 됩니다.

제가 생각하는 가장 큰 장점은 아이템을 보여주는 방식입니다.
AtoM, OMEKA 등에서는 아이템에 대한 기술과 디지털 객체를 보여줍니다.
Curatescape는 아이템을 텍스트, 사진, 오디오, 비디오 등 관련 객체들의 조합으로 묶은 ''스토리'로 보여줍니다.
한 장소에 대한 이야기를 여러 유형의 기록과 함께 보여주며 풍부한 맥락을 만들어 내게 됩니다.

기록수집/전시 프로젝트를 기획할 때 이 툴을 보여드리면 스토리 페이지 레이아웃에 대해서는 대부분 만족스러워 하십니다.
최근 Curatescape의 컨텐츠 레이아웃 가이드가 그림과 함께 추가되어 소개합니다.


Anatomy of a Curatescape Story

Curatescape projects differ from typical Omeka projects in that the Item record – Omeka’s central unit of content – is used to catalog a specialized Story, rather than, say, an archival photograph or document. Curatescape stories may, of course, include archival photographs and other documents (including audio, video, etc.), but – unlike in a typical Omeka project, such as a digital archive – these files are not the primary content, but rather a component of the textual story. Most often, files are used to complement the story, serving as photographic evidence, illustrating an interpretive perspective, and/or simply adding visual interest. Metadata for each file is stored in a separate File record, which exists within the larger Item record but has its own metadata record. The Story itself is stored at the Item level, with content divided into structured fields and sections within the entry form, including Dublin Core fields, custom Curatescape Story (Item Type) fields, Tags, and plugin-generated fields, such as the Map section. Below is an illustration of how each structured field is translated for display on the public webpage.

Content Layout, 1 of 3: Item Top


Content Layout, 2 of 3: Item Media


Content Layout, 3 of 3: Item Bottom

Sign In or Register to comment.